dilluns, 18 de juny del 2007

El sol de mitjanit

Hola de nou!,
una de les coses que tenia més clares abans de venir a Finlàndia era que fos com fos hauria de veure el sol de mitjanit. Per fer-ho, la forma més fàcil és agafar un avió que et porti fins a Rovaniemi, capital i punt de partida de la regió de la Lapònia.
Abans de marxar però, vaig mirar si el temps em seria favorable [veure el detall del temps que fa a les nit de Rovaniemi] i la veritat és que no pintava massa bé. Divendres sol amb alguns núvols i dissabte pluja ( el murphy que no falti, clar)......

**Resum de l'arribada:
- 20:30: surt l'avió ( retard de 15 min.)
- 21:50: arribo a Rovaniemi
- 22:00: vaig a buscar un cotxe de lloguer.
-22:45: després de trobar el hostal que havia reservat i haver-me instal·lat, surto en direcció nord per intentar trobar algun lloc rotllo mirador per fer alguna foto.

Al cap de 15 minuts conduint em dono compte que no podré trobar cap lloc aprop on poder veure una posta/sortida clara: tot està ple d'arbres que sempre es veuran a l'horitzó. Com trobo a faltar les vistes de la posta de sol que es veuen a l'Urgell !.... però bé, que hi farem. Quasi són les dotze... el sol encara queda alt. Primer intent:

Hora local: 23:55 h


Com podeu veure, una foto força dolenta. Continuo conduint fins que decideixo entrar en un camí que no sembla que porti a cap lloc en concret ( el problema dels camins es que sempre t'acaben portant a alguna casa ). Passades les dotze ja, trobo un lloc al costat del camí, amagat darrera un turó i dèbilment il·luminat per la claror del sol de mitjanit on no puc evitar parar......

Hora local: 00:25 h

.......................................................................................................................................................................
........................................................
Doncs res, després de queda'm encantat una estona, penso que hauria de fer cas al savi consell que Gandalf li donà a Bilbo, i no abandono el camí. Continuo fins que finalment, veig a mà dreta un petit llac on sembla que podré fer algo semblant a la foto desitjada......

Hora local: 01:05 h

Quan el sol s'ha amagat darrera els arbres, observo dues coses. La primera, i més aviat és no sentir-la, és que hi ha un gran silenci, però molt!, trencat de tan en tan només per algun ocell. La segona, és la confirmació visual i física d'un gran rumor de la Lapònia: està plena de mosquits!. Per sort anava ben tapat ( la temperatura, més o menys era de 5 graus), però van poder picar-me al cap.. a tota la closca! l'únic lloc que tenien lliure, qui'ls va fotre.....

Finalment, vaig tornar cap a Rovaniemi (m'havia allunyat uns 100 km) per intentar dormir, algo que veia difícil veient com el sol tornava a pujar i tot s'anava aclarint cada cop més i més.... Abans d'arrivar però, una altra sorpresa m'esperava al costat de la carretera.......

Hora local: 02:13


Acabava de confirmar doncs, l'altre rumor que havia sentit de la Lapònia: està plena de rens. Tants, que pot resultar perillós fins i tot conduir: creuen la carretera com els conills.


*************************************************************************
El dissabte a la nit ( en aquest casos, això de la nit és un dir clar), com molt bé va dir la previsió del temps, va ploure i no vaig veure res de sol. Durant el dia vaig anar a veure el pare noel i fins i tot vaig poder arribar a la frontera de Suècia. Tot plegat va ser un gran viatge......














Entrada al cercle polar [Santa Claus village]
Frontera de Suècia-Finlàndia


Bé doncs... ja ens veurem aviat i a disfrutar del St.joan...

P.D. Si voleu saber alguna cosa semblant a la realitat de l'altra punta ( o quasi ) del món, mireu això. ;).

12 comentaris:

mendu ha dit...

hòstia, quin viatge més guapu tiu!! ole!! i les fotos de mitjanit son una passada:) aquí de fred res, però, fot una calda que espanta, però vaja... jeje, m'has linkat friki:p
ànims amb l'au:p

Boc Amat ha dit...

Si, al final van quedar bé. Primer anava amb la intenció de fer forsa fotos i despres poder fer un video ( ja ho tenia tot a punt: la musica, el comensament, els credits,.....), pero no va poder ser..:(, pero tot i aixi va ser molt guapo, potser en una altra ocasio.....
A veure quan veurem la historia de la nevera!!
Salut i a pasar-ho bé. Per cert, fins quan t'hi estas a telaviv?

mendu ha dit...

buff, encara em queda mooolt... torno el 24 d'agost!
i la nevera... aviat:)

Anònim ha dit...

Jué! Quina canya! Bé, això suposo que és el que diu tothom que ho veu, i no ho ha de patir durant tota la vida. A l'hivern deu ser infernal.

S'acosta Sant Joan i donaria el que fos per no ser a la ciutat i sentir els pesats dels tros, però encara donaria més del que fos, per no ser on seràs tu (o amb qui!). ;-)

Marc, quan tornes? Aquí ningú vol anar al qq. Sniff-sniff. Trobo a faltar la dieta tonrirlrlrlrts-marc-pau a base d'arrós y pelotas de calamar.

Anònim ha dit...

Be, reitero el que ja s'ha dit: Quina passada (per 3ers) i quina enveja (per mi mateix).
Per aqui no veig coses tan guapes, pero tb tinc les meves aventures. Aventura numero 1: diumenge 23:00h, surto de la carpa despres d'estar consultant internet per veure els resultats del fungol, em toca travessar getafe, passar per la ciberlina (si, una cibeles petita que hi ha a getafe) que llogicament estava a petar de gent fent festa. Nava amb la rakel i patia per la nostra integritat fisica si s'adonaven que parlavem en lengua-no-imperial.
Aventura 2: Ahir el meu dia lliure no sabiem que fer i la rakel em va dir d'anar a veure las torres Kio, de tornada com qui no vol la cosa vam passar per la puerta del Sol i en arribar MERDA! la puta-celebracio de la lliga! decidim marxar rapid i en aquestes que escolim un carrer qualsevol, tal que arribem a la cibeles! i alla lautobus del madrid, bueno vaig veure el casillas q curiosament es lunic que em cau be...
Res ara nomes esperar un parell de setmanes i cap a casona, on la gent parla en llengues rares i menja coses tan fastigoses com pa amb tomaquet sucat a sobre...

Boc Amat ha dit...

Osti tonir això que expliques ha de ser molt dur!.. jo, en un atac de masoquisme, em vaig atrevir a mirar el diario as dilluns i no vaig aguantar ni 3 segons!
A veure si al juliol tot torna a la normalitat.. vull tornar a sentir lo del cafeteopos....buah, ja ni m'en enrecordo :(. Ja només queda passar aquest St joan com sigui (esperem que l'au no tingui cap plan sorpresa......) i cap a casa!!

Arribo el 30 de juny, o sigui que sere per alla la fac. el 2 o 3 de juliol..... fnacfnacfnacfnacfnacfnacfnacfnacfnacfnac
fnacfnacfnacfnacfnacfnacfnacfnacfnacfnac
fnacfnacfnacfnac......

monRa69 ha dit...

EEY! La meva aventura per veure el Sol de mitjanit l'any passat tampoc va ser com esperaba...pantalons curts i sense jaqueta a 5ºC i sense veure el Sol com Deu mana...Us deixo la ultima peli:

http://www.youtube.com/watch?v=Xf1r3EZtYaY

Guille ha dit...

hola krinyus! Això que dius del sol és força estressant. Ahir que estava a dresden, em vaig haver de llevar a les 5.00 del matí per que de la manera que petava i amb la humitat, més que dormir delirava! Si a mi m'ha xocat a alemanya (que està força més al sud) ja et plaño ja a finlandia. Almenys, pel que dius, fa més fresqueta (veure comentari al blog del sonat).

Molt txulings les fotos. No se pas si m'hagués animat a fer tal excursió. No has vist cap Aurora? Boreal s'enten, no et vui cap mal!

Boc Amat ha dit...

No, no n'he vist cap, pero millor que deixem el tema de les aurores,.. no se si ho sabies guillem pero l'au esta aqui aquesta setmana.....
be, cada cop queda menys.....
ens veiem

mendu ha dit...

collons! quin patir aixo del sol!! Però em sembla q a calor no em guanyeu... us vaig dir q el dia q vaig arribar estavem a 41 graus?? arribo cada dia suat com un pollo a la uni... i mes avui que he vingut en bici!! (siii, tinc una bici, una puta me bici pero una bici!)
alamsort amb les aus! ;)

Guille ha dit...

si que em sonava que tenies visita, si. Però no volia treure el tema per evitar retroenllaços indesitjats, o un google ranking generós amb el teu blog.

anyway, aquí a BCN de fet s'està la mar de bé. Sobretot pels jabalins (l'altre dia en vaig veure un voltant per la carretera).

Llàstima això de que sigui tant pla i que a més hi hagin arbres. des del poble, pots veure el sol el posant-se darrera montserrat, mentre vas al forn a comprar el pa i unes secallones :P

fins aviat!

mendu ha dit...

espai dual... quan? ;)

(si no ho enteneu cliqueu el nom del guille)